top of page

Reklamační řád pro podnikatele a právnické osoby

Tento Reklamační řád pro podnikatele a právnické osoby (dále jen „reklamační řád“) upravuje

způsob a podmínky reklamace vad zboží zakoupeného podnikatelem či právnickou osobou

prostřednictvím webové stránky Next Era Gold umístěného na webovém rozhraní

www.nexteragold.cz a dále na smlouvy uzavřené skrze e-mailovou adresu nexteragold@gmail.com

od podnikatele

Alex Kotarac, se sídlem Pod Kavalírkou 1322/26, 150 00, Praha 5

IČ: 21391327

zapsán v živnostenském rejstříku vedeném Úřadem městské části Praha 5

není plátce DPH

adresa pro doručování: Pod Kavalírkou 1322/26,150 00, Praha 5

telefonní číslo: +420 734 126 852

kontaktní e-mail: nexteragold@gmail.com

 

1. Odpovědnost prodávajícího za vady

1.1. Prodávající odpovídá za to, že zboží při převzetí nemá vady. To znamená, že zboží při

převzetí zejména:

 je v ujednaném množství;

 odpovídá jakosti a provedení, které byly mezi kupujícím a prodávajícím sjednány,

případně podle smluveného vzorku nebo předlohy, popřípadě podle účelu patrného ze

smlouvy; jinak pro účel obvyklý;

 za vadu zboží je též považována situace, kdy prodávající dodá kupujícímu jiné zboží,

než jaké bylo mezi nimi sjednáno;

 nemá právní vady, tj. ke zboží nemá majetková práva třetí osoba a zboží je vybaveno

dokumenty a doklady potřebnými pro řádné užívání zboží.

Prodávající neposkytuje žádnou záruku za jakost a ustanovení § 2113 občanského

zákoníku se neuplatní, nebude-li individuálně sjednáno jinak.

1.2. Za vadu zboží nelze považovat rozdílnost odstínů barev ve skutečnosti a na elektronických

zobrazovacích zařízeních.

 

2. Práva kupujícího z vadného plnění

2.1. Práva kupujícího z vadného plnění se řídí občanským zákoníkem, zejména § 2099 až 2117.

2.2. Pokud je vada zboží podstatným porušením smlouvy dle ustanovení § 2002 občanského

zákoníku, náležejí kupujícímu tato práva z vadného plnění:

a) odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci;

b) přiměřená sleva z kupní ceny; nebo

c) odstoupení od smlouvy.

2.3. Pokud je vada zboží nepodstatným porušením smlouvy, může kupující požadovat:

 

 

a) odstranění vady; nebo

b) přiměřenou slevu z kupní ceny.

2.4. O způsobu řešení reklamace rozhoduje prodávající. Kupující může navrhnout preferovaný

způsob, ale konečné rozhodnutí o řešení reklamace náleží prodávajícímu. Zvolený způsob

řešení reklamace je možné změnit pouze po vzájemné dohodě s prodávajícím.

Přiměřenou slevu z kupní ceny může kupující požadovat pouze tehdy, pokud není možné

vadu odstranit dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci.

Pokud kupující považuje vadu za podstatné porušení smlouvy, je povinen to prodávajícímu

doložit.

Výměnu zboží nebo odstoupení od smlouvy nelze požadovat v případě, že kupující nemůže

věc vrátit v tom stavu, v jakém ji obdržel, tedy pokud kupující porušil obal zlatého slitku

(každý zlatý slitek má originální balení a nelze ho porušit, v opačném případě ztrácí garanci

pravosti).

3. Nemožnost uplatnění práv z vadného plnění

3.1. Práva z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud o vadě před převzetím věci věděl nebo

vadu sám způsobil.

3.2. Nároky z odpovědnosti za vady se dále nevztahují na:

 opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním;

 vady použité věci odpovídající míře používání nebo opotřebení, které zboží mělo

v okamžiku, kdy jej kupující převzal;

 věci prodávané za nižší cenu – pouze ve vztahu k vadě, pro kterou byla nižší cena

sjednána; nebo

 vyplývá-li to z povahy věci.

 

4. Postup při reklamaci

4.1. Kupující je povinen reklamaci u prodávajícího uplatnit bez zbytečného odkladu od zjištění

vady. Pro přijímání reklamovaného zboží je určena kontaktní adresa prodávajícího.

4.2. Reklamace zlatých slitků je možná pouze na základě dvou důvodů, a to (i) objednaný zlatý

svitek nemá objednanou gramáž a (ii) je poškozen obal zlatého slitku či samotný slitek.

4.3. Závazný postup při reklamaci:

 pro rychlejší vyřízení může kupující o reklamaci předem informovat prodávajícího

telefonicky, e-mailem či písemně;

 kupující je povinen informovat prodávajícího o tom, jaké právo z vadného plnění si

zvolil, popsat závadu a/nebo popsat, jak se projevuje;

 reklamované zboží doručí kupující prodávajícímu (jinak než na dobírku, kterou

prodávající nepřebírá, prostřednictvím PPL nebo DHL nebo osobně), přičemž při

zasílání je kupující povinen zabalit zboží do vhodného obalu tak, aby nedošlo k jeho

poškození či zničení, náklady na doručení reklamovaného zboží k prodávajícímu hradí

vždy sám kupující;

 

 

 kupující ke zboží přiloží doklad o zakoupení zboží či daňový doklad – fakturu, byla-li

vystavena, nebo jiný dokument prokazující koupi zboží.

4.4. Okamžikem uplatnění reklamace je okamžik, kdy bylo prodávajícímu doručeno reklamované

zboží.

 

Tento Reklamační řád je platný a účinný od 7.11.2024.

bottom of page